Fox emailed reporters to cast doubt on climate change

Media Matters has the goods on Fox News, again.

In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the “veracity of climate change data” and ordering the network’s journalists to “refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question.”

The directive, sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon, was issued less than 15 minutes after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations’ World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was “on track to be the warmest [decade] on record.”

This latest revelation comes after Media Matters uncovered an email sent by Sammon to Fox journalists at the peak of the health care reform debate, ordering them to avoid using the term “public option” and instead use variations of “government option.” That email echoed advice from a prominent Republican pollster on how to help turn public opinion against health care reform.


An American in Paris, France. BA in History & Political Science from Ohio State. Provided consulting services to US software startups, launching new business overseas that have both IPO’d and sold to well-known global software companies. Currently launching a new cloud-based startup. Full bio here.

Share This Post

© 2020 AMERICAblog Media, LLC. All rights reserved. · Entries RSS