Rupert Murdoch’s UK newspaper admits to illegal spying

How very shocking.

Rupert Murdoch’s powerful British news operation reversed course on Friday and admitted responsibility in a phone hacking scandal that had already cost the prime minister’s spokesman his job.

News International, parent company of Britain’s top-selling News of the World tabloid, had always vigorously denied it knew journalists were hacking the phones of members of the royal family, politicians, celebrities and sports stars, and blamed a handful of “rogue reporters” for the scandal.

Admission of liability for hacking the phones of eight people — including actress Sienna Miller and politician Tessa Jowell — and agreement to pay compensation amounts to a major turnaround for the company, part of Murdoch’s global media empire News Corp.

An American in Paris, France. BA in History & Political Science from Ohio State. Provided consulting services to US software startups, launching new business overseas that have both IPO’d and sold to well-known global software companies. Currently launching a new cloud-based startup. Full bio here.

Share This Post

© 2018 AMERICAblog Media, LLC. All rights reserved. · Entries RSS